sunnuntai 13. elokuuta 2017

MAAILMAN YMPÄRI: Eräänlainen koti-ikävä

J: Jos kliseet ärsyttää etkä halua lukea kuinka tää reissu muuttaa elämää, suosittelen skippaamaan tämän postauksen.


Mä tietyllä tavalla ikävöin kotia. Mulla ei ole ikävä sanan oikeassa merkityksessä mutta mä odotan kotiinpaluuta jo todella innoissani. Jotenkin tuntuu, että syksyllä saa elämälleen ”uuden alun” kun on matkustanut kolme kuukautta kaukana kotoa. Oon tehnyt jo paljon to do -listoja ja kirjoittanut ylös asioita, mitä haluan muuttaa elämässäni. Onhan se ehkä vähän naiivia ja typerää ajatella, että tämmönen pikkureissu jotenkin muuttais elämää mutta mä tykkään olla vähän naiivi ja typerä.


Mä oon aina tarvinnut muutokseen niin sanotusti puhtaan pöydän. Maanantait, kuukauden ekat päivät ja varsinkin uusivuosi on mulle niitä ”tänään mä alotan” -päiviä. Jotenkin Suomeen palaaminen tuntuu samalta. Uus alku, puhdas pöytä. Eihän asiat sinällään miksikään ole muuttunut mutta täällä oon tajunnut, mitkä asiat haluan muuttuvan (mä varoitin alussa niistä kliseistä, olisit uskonut). Tää kuulostaa nyt kauheen mahtipontiselta ja suurieleiseltä mutta puhun ihan yksinkertaisista asioista. Esimerkiksi, haluan nähdä enemmän kavereita myös arkena. Haluan oppia laittamaan tavarat paikoilleen heti käytön jälkeen. Haluan oppia pitämään siivouspäivän joka viikko. Lista on aika pitkä – täynnä pikkusia mutta mulle merkityksellisiä juttuja.


Toisaalta ajatus kotiinpaluusta ahdistaa. Päivät vaan vähenee (en voi tajuta, että enää alle kuukausi! Alle neljä viikkoo!) ja kotiinpaluu lähestyy. Paluu arkeen tulee olemaan aika raskas koska täällä reissussa on tottunut aikatauluttomaan ja suurimmalta osin stressittömään elämään. Mulla on ensimmäistä kertaa elämässäni edessä sellanen ajanjakso, että mulla on vaan kokopäivätyö eikä mitään koulua tai opiskelua. Tuntuu, että nyt oikeesti pitää hypätä siihen työelämään ihan tosissaan. Onko pakko?


Ainii, en ookaan tainnu tänne vielä mainita, että vuokrasin kämpän! Byron Bayssa Australiassa selailin vuokra-asuntoja, törmäsin yhteen ihanaan kämppään ja huomasin, että sen voi vuokrata verkossa! Vuokrasin Suomesta asunnon Australiasta käsin – kätevää tämä nykyaika. Toivottavasti kuvat oli todenmukaiset ja mua odottaa yhtä kaunis kämppä kuin kuvissa. Oon siis ollut nyt ilman kämppää tän kesän ja mun tavarat on porukoiden luona riesana. Uus asuntokin tuo lisää tuota uuden alun ja puhtaan pöydän tunnetta.

- Jenni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit piristäisivät päivääni :)